Navrhujú obmedziť otravnú reklamu v televízii
Reklamy v televízii a rádiu je už neúnosne veľa a preto sa ĽSNS rozhodla konať. Ing. Milan Uhrík, PhD., poslanec NR SR, podpredseda ĽS Naše Slovensko k danej téme uviedol nasledovné:
Reklamný smog zahltil už celé Slovensko. Otravnú reklamu nájdeme na tisíckach bilboardov pri cestách, v autobusoch, vo vlakoch, na staniciach, na zastávkach, v poštových schránkach, v novinách, v časopisoch, v otravných reklamných telefonátoch, na internete… Extrémne veľa reklamy je už aj v rádiu, ale najmä v televízii. Človek pri sledovaní televízie často už ani nevie, či pozerá film prerušovaný reklamou alebo reklamu prerušovanú filmom. Reklamy je už jednoducho priveľa, je otravná a opantáva ľudí. To, že väčšina reklám je zameraných len na zbytočný konzum a na vylákanie peňazí od ľudí už nemusíme ani zdôrazňovať.
Hoci je množstvo reklamy v televízii regulované už aj v súčasnosti, tieto obmedzenia sú príliš slabé a voľné. V ĽS Naše Slovensko plánujeme v budúcnosti množstvo reklamy v spoločnosti obmedziť. Všetko musí mať svoje hranice. Naša predstava je stelesnená v novele zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý sme podali na júnové rokovanie do NR SR. V rámci tejto novely navrhujeme obmedziť množstvo reklamy v televíznom a rozhlasovom vysielaní. Po novom by bolo možné v televíznom a rozhlasovom vysielaní odvysielať každú hodinu maximálne 6 minút reklamy (10 % z každej hodiny), pričom celkový limit pre reklamu na 1 deň je stanovený na 72 minút (5 % denného vysielacieho času).
Okrem toho navrhujeme, aby televízne stanice museli povinne zobrazovať počas reklamy počítadlo ukazujúce zostávajúci čas do konca reklamnej prestávky. Diváci by si tak mohli lepšie naplánovať čas na využitie reklamnej prestávky.
Za porušenie zákona, t.j. za prekročenie povoleného reklamného času, by vysielateľom hrozili 10-krát vyššie pokuty ako doteraz, t.j. pokuty od 33-tisíc eur do 165-tisíc eur. Súčasná výška pokút je totiž pre veľké mediálne spoločnosti zanedbateľná.
Prijatie predloženého návrhu zákona by výrazne zlepšilo „pozerateľnosť“ televízie. Zároveň by sa zmiernil negatívny vplyv reklám na obyvateľov. Reklamy by bolo jednoducho menej a bola by pre firmy lukratívnejšia.
- prečítané 1038x