Prítomní : Marcel Kollárik, riaditeľ pretekov, Ján Slovák, primátor mesta Dobšiná, a piloti Simone Faggioli, Tomáš Kukučka, Marek Rybníček, Paride Macario.
Marcel Kollárik
Už si veľa pamätám, ale to čo sa udialo na prvej tréningovej jazde, tak to si ani ja nepamätám. Je pravda, že vlani sme mali počas druhej tréningovej jazdy prietrž mračien, no vtedy sme museli jazdu zrušiť. Dnes aj napriek všetkým udalostiam, ktoré sa udiali považujem deň za úspešný, pretože sme nastupovali do mimoriadne nepriaznivého počasia. Mali sme problémy zabezpečiť fungovanie hlavne v cieľovom priestore priestor pre jazdcov, kde sme veľmi rýchlo dokázali zabezpečiť autobusy od spoločnosti Eurobus, ktoré vytvorili určitý štandard pre pretekárov, lebo nám vietor potrhal stany, ktoré boli pre nich určené. Mimoriadne zlé podmienky boli aj na úsekoch 12-18, kde neustále padali konáre a listy, čo ovplyvňovalo parametre a priechodnosť trate. A to nespomínam aj silný vietor na všetkých stanovištiach a hustom daždi.
Prvá jazda sa predlžila pretože sme na stanovišti 24 museli ošetriť trať, keď došlo k úplnej deštrukcii motora odstaveného vozidla a následne sa všetok olej vylial na asi 300-metrový úsek trate, po celej šírke vozovky, ktorý sme museli vyčistiť. Nasadili sme asi 25 usporiadateľov, čistiace vozidlo a špeciálne požiarne vozidlo, a v relatívne veľmi krátkom čase sa nám podarilo zlikvidovať všetky následky.
Následne štartoval Fausto Bormolini, ktorý mal kontakt na stanovišti číslo dva, kde vyletel mimo trať. Príčinou bolo nezvládnutie prenesenia obrovského výkonu vozidla na trať a jeho auto bolo katapultované na protiľahlú lúku. Okamžitý zásah záchranárov a odstránenie vozidla umožnili pokračovať v tréningu vo veľmi krátkom čase. Chvála bohu, pilotovi sa nič nestalo a momentálne už je na ceste do Talianska.
Ďalším ašpirantom na titul „Miss problém“ bol za podobných okolností David Komárek, ktorý bol katapultovaný na stanovišti číslo 18. Jeho auto vyletelo z trate a zastavilo sa na odstavnej ploche. Po drobnej oprave bol potom schopný vrátiť sa do servisu a vyštartovať aj do druhej jazdy.
Udalosti prvého tréningu boli veľkým poučením pre nás aj pretekárov a to sa zjavne prenieslo aj do druhej jazdy, ktorá prebehla už bez najmenších problémov.
Ján Slovák
Som rád, že aj napriek počasiu, ktoré nás nepotešilo sa nič vážne, čo by malo následky, nestalo. Stihli sme odjazdiť obidve jazdy. Za to by som sa rád poďakoval všetkým usporiadateľom, že aj túto ťažkú situáciu zvládli. Pevne verím, že počasie sa zajtra umúdri a bude lepšie ako dnes.
Simone Faggioli
Prvá tréningová jazda bola kvôli nehodám a zdržaniu náročná hlavne na koncentráciu. V tej druhej jazde, aj napriek dažďu, už som si trať dokázal viacej rozobrať a získať podklady pre jej lepšie zvládnutie v týchto náročných podmienkach na zajtra, keďže sa znova očakáva mokro. Ale aj keby nepršalo, tak dobšinská trať je veľmi ťažká, ale podmienky sú rovnaké pre všetkých.
Paride Macario
Som tu prvýkrát, no kopec je nádhery. Trať je náročná a plná výziev. Bol by som určite radšej, keby zajtra nepršalo, aby som si trať lepšie vychutnal. Po prvých jazdách si myslím, že je spolu so Štenberkom jednou z najkrajších tratí v pretekoch do vrchu v Európe.
Marek Rybníček
Už dlho si nepamätám takéto náročné podmienky. Na to čakanie sme na pretekoch do vrchu všetci zvyknutí. Trať bol pripravená dobre a v druhej jazde boli už lepšie podmienky, takže sa dalo ísť trochu rýchlejšie. Mohli sme vyskúšať nastavenie a pripraviť sa na zajtrajšie súťažné jazdy. Už sa teším na preteky.
Tomáš Kukučka
Ako relista jazdím na rôznych povrchoch, takže mne osobne tá voda vôbec neprekážala. Chcem však povedať, že obrovská vďaka patrí všetkým usporiadateľom, ktorí sa postarali, aby trať bola v takom dobrom stave aj pri týchto podmienkach. To, že olej bol na úseku až tristo metrov som netušil, lebo ja som ho vôbec nezaregistroval. A to čakanie patrí k tomu. To mne neprekážalo. Veľmi sme uvítali tie autobusy, ktoré nám v tom počasí prišli vhod, ako zázemie.
Ľuboš Kašický
Tlačové stredisko DK 2016