Kopec zlomený!
Uplynulý víkend privítal Dobšinský kopec fanúšikov vône benzínu, konali sa Preteky automobilov do vrchu (PAV) 2011. Nový asfaltový koberec na celom kopci a dobré počasie urobili svoje. Traťový rekord bol zlomený. Postaral sa o to Jaro Krajči s časom 2:31,811 min. Priemernou rýchlosťou 160,80 km/h vyrazil dych nejedného diváka.
Vráťme sa ale trochu do histórie týchto pretekov.
1973 - konal sa nultý, skúšobný ročník PAV. Víťazom sa stal Ladislav Losman z Handlovej a cenu pre najlepšieho pretekára rožňavského okresu získal Mikuláš Kuchta z Revúcej.
1974 - Prvý ročník PAV ktorého sa zúčastnilo 37 súťažiacich. Vyhral František Nemec z Piešťan s časom 4 min. 39,8 sek. na vlastnoručne vyrobenom vozidle GIOM
1975 - vyhral Jiří Trávniček s časom 04:14,6 min., bolo prihlásených 43 pretekárov
1976 - 1982 sa preteky nekonali
1983 - prvú priečku zo 69 pretekárov obsadil Štefan Klištinec z AMK OMNIA Bratislava s časom 03:16,26 min.
1984 - z 80 jazdcov vyhral Karel Jílek s časom 03:07,26 min.
1985 - z 58 pretekárov bol najrýchlejší Miroslav Šrachta s časom 03:08,39 min.
1986 - sa preteky z technických príčin neuskutočnili,
1987 - zo 72 pretekárov vyhral Jiří Mičánek s časom 03:04,73 min. a priemernou rýchlosťou 124,7 km/hod
1988 - 1989 sa preteky nekonali
1990 - s časom 03:03,7754 sa víťazom stal Miroslav Šrachta s vozidlom MTX BMW. Priemerná rýchlosť bola dosiahnutá 130,04 km/hod.
1991 - preteku sa záčastnilo 57 pretekárov, vyhral Jiří Mičánek s vozidlom Eufra Spiess F3 s časom 02:48,72 min., čím pokoril jopec a čas stlačil pod 3 minúty. s priemernou rýchlosťou144,6 km/hod.
1992 - víťazom sa stal Jiří Mičánek, svoj predošlý rekord z roku 1991 však neprekonal
1993 - Tohto preteku sa po prvý krát zúčastnili pretekári z Nemecka, Rakúska, Poľska i Maďarska, vyhral Walter Pedrazza z Rakúska na automobile PRC FORMEL s časom 02:45,084 min.
1994 - víťazom sa stal Paul Steindl z Rakúska
1995 - Josef Krečmer
1996 - Herberto Stolz z Rakúska - Porche Carrera RSR
1997 - rekord trate prekonaný - László Szász z Maďarska divákom vyrazil dych na svojej formule Zytek F 3000 skoro s časom 02:33,239 min.
1998 - Jazdil sa dvojpretek, oba vyhral Josef Krečmer na Lucchiny P3 96M. Najrýchlejší čas dosiahol 02:35,320 min.
1999 - Maďar László Szász, opäť vyráža dych a na svojej vrenomovanej formule 3000 teraz s označením Reynard - Zytek 93A vytvoril nový rekord s časom 2:28,962 min., čím posunul 4asovú hranicu pod 2.30!
2000 - obapreteky vyhral Josef Krečmer
2001 - Jaroslav Krajči na formule Ralt F 3000
2002 - Jaroslav Krajči, Lola F 3000
2003 - opäť Jaroslav Krajči, Lola F 3000
2004 - Jaro Krajči zlomil traťový rekord s časom 2:27,31 min
2005 - Jaro Krajči
2006 - Došlo k posunuštartu a teda predĺženiu trate. Vyhral Jaro Krajči na vozidle Ralt F 3000 s časom 2:38,414, a pri dosiahnutej priemernou rýchlosťou 153,8 km/h
2007 - Aj napriek spomaľovaciemu retardéru na rovni, čo žiadali jaudci vyhral Jaro Krajči s časom 2:37,897 min., čím prekonal svoj čas z predošlého roku a vytvoril nový traťový rekord
2008 - Dušan Nevěři, 2:32,917 min.
2009 - Jaro Krajči
2010 - Milan Svoboda, formula Lola T96/50
2011 - Traťový rekord bol zlomený. Postaral sa o to Jaro Krajči s časom 2:31,811
Viac foto:
sobota: https://picasaweb.google.com/Tuning.roznava/DobsinskyKopec2011Sobota
nedeľa: https://picasaweb.google.com/Tuning.roznava/DobsinskyKopec2011Nedela
- prečítané 4351x
1
Dobry clanok, este krajsie fotky...a samozrejme nadherne preteky...Len tak dalej Roman..
Dobsincan