Havária štyroch áut
14. jún 2008 - 12:13 od používateľa Info ...
Pridané nové foto
Väčšina automobilových pretekov, či už PAV, Rally alebo iné sa zväčša nezaobídu bez kolízií, ktoré mimo iného aj spestrujú program divákom. Prvý deň pretekov Rožňavský Slalom priniesol prvé ťukesy. V cieli pri jednom ťuknutí ostali hneď 4 autá poškodené. Myslím, že pri takýchto nehodách si aj diváci uvedomia, ako občas hazardujú so svojim životom, keď chcú pozerať preteky z rôznych nebezpečných miest.
Text: Roman Ocelník
Foto: Roman Ocelník, ml., František Brezina
»
- prečítané 4276x
nerozumiem
je velka skoda kto uz kazdy dostane vodicak a hlavne takyto machri na spickovych autach a potom ze su nehody nasrat do ruk takymto vodicom a nepustit tyzden k vode
Tak tento už
Tak tento už skúšobné(zoznamovacie) kolo nezvládol,už tam zachytil kužeľ, skončil v obrubníku...no a napokon ak vypol ESP a ostatnú elektroniku- pokiaľ sa to v tomto aute dá, tak sa niet čo čudovať....ale jednoznačne bolo na jeho jatde vidieť, že nie je pravdepodobne skúsený
Hlavne, ze ty skuseny si, az
Hlavne, ze ty skuseny si, az z teba vsetci popadaju na rit:)
A nekecaj blbosti, ked hovn. do toho vidis.
zajtra rano tam startujem
zajtra rano tam startujem ja!! a brzdy mam uz teraz dost slabe:))..tak vas poprosim ujdite z trate:))..za pochopenie vsetkym dakujem:))
Ta to co stvarali :D
Ta to co stvarali :D chudacik BMW :D
Nás to minulo o 10 cm
Bmw je na vine,bol som pritom, chudaci su ti chalani ktorym to BMW rozbilo auta. Nechapem,ako toto dokazal.Ved tam mal stopku pri ktorej mal uz stat, nie pokracovat dalej.
Nás to minulo o 10 cm.....
Bol som tam dnes aj ja. Najprv zahaproval štart. Súťažiť sa začalo namiesto o desiatej az o 11,30.
No a koniec prvej jazdy dopadol tak ako je vidieť z obrázkov.
Vyslovím svoj názor. Slalom toho červeného BMW nebol nič moc. Koniec trate tvoril rovný úsek do kopca, teda k horizontu. Pod kapotov 3 litrový motor s výkonom 300 koní. Také auto dokáže na rovnom úseku dosiahnúť neuveriteľné rýchlosti. No a jazdec zrejme doháňal to čo stratil na slalome. Keď zbadal pred sebou prekážku v podobe odstavených áut, zrejme už bolo neskoro.
Nepomohlo ani ABS ani nič iné. Chyba usporiadateľa, že tie autá tam nechal stáť.
Na druhej strane ak by tam neboli o čo by sa zastavil. Možno by tam stáli diváci / a mám dojem, že by tam stáli určite /. Takže to dopadlo nakoniec dobre. Plechy boli aj budú.
môžem sa opýtať koľko
môžem sa opýtať koľko mal vodič toho bavoráku rokov? určite si na neho zarobil ťažkou poctivou prácou a takých frajerov ako on sa premáva po cestách veľa. pridať vie každý ale zabrzdiť už nie! to nie je chyba usporiadateľa, ked ide na slalom mal by vedieť pravidlá! po cieľovej čiare sa všade na svete predsa brzdí, či nie?
Nemal 20 a ani 30, ak si
Nemal 20 a ani 30, ak si myslis, ze to bol nejaky pojaseny chlapcek, ktori sedi prvy krat za volantom.
Zlyhali mu brzdy, a vy si tu aj nadalej vypisujte svoje nezmysly. Ak ste to nevideli a nepoznate tych ludi, tak radsej sa nevyjadrujte.
Zlyhanie brzd?
Je pravda, že nebol najmladší. O jeho umení jazdiť sa tiež nebudem vyjadrovať. Isto to auto nemá prvý deň. No a mnohí z nás by sme možno na tak silnom aute nedokázali jazdiť ani po rovnej ceste. Nebol to ani žiadný dvadsaťročný trabant. Takže to zlyhanie brzd sa mi nepozdáva. Ak by mu zlyhali brzudy tak tie autá do ktorých narazil by boli na mraky. I napriek tomu, že ten náraz musel byť riadne silný.
BMW
Náraz bol silný, však to dokazujú aj fotky, bol som tam osobne a videl som ako to tam vyzeralo. Ten BMW mal služobný, a jazdí na ňou už vyše rok. Podľa mojich info mu zovrela brzdová kvapalina a nemohol zabrzdiť.
Tuning.
No Tuning.sledujem tvoje komentáre a mám dojem, že autám rozumieš. Verím, že rozprávke o vriacej brzdovej kvapaline sám neveríš.
Po prvé. Ak mal jazdec problém z brzdami už na štarte ani by neodštartoval. Elektronika respektíve počítač nepustí. Samozrejme ten nerozozná kvalitu kvapaliny respektivé či bod varu brzdovej kvapaliny je v norme.
Po druhé. Ak by mu mala zovrieť brzdová kvapalina na tak krátkom úseku ako bola dlžka slalomovej trate, tak také auto nepatrí na cestu. Isto na tom aute v bežnej premávke nejazdí maximálne povolenými rýchlosťami a to by mu vrela kvapalina v jednom kuse. Prečo nevrela aj iným autám?
Za tretie. Ak by som ja urobil takú školácku chybu, tak po vystúpení z auta by som sa asi tiež vyhovoril na brzdy.
Za štvrté. Tak silné auto na krátkom priamom úseku dosiahne neuveriteľné rýchlosti. Počítam, že na cieľovej čiare mohol mať takých 150. A to som skromný v odhade. Takže ubrzdiť , či zastaviť z takej rýchlosti sa nedá na úseku 100 metrov. Čiže chyba usporiadateľa. Ak mal v štartovej listine tak silné auto mal byť cieľ skôr pre bezpečné zastavenie .
Za piate. Ak mu aj brzdová kvapalina zovrela a brzdy boli "preč" tak potom by to bol iný náraz a iné škody.
Všetko sú moje úvahy, netvrdím, že sa nemôžem mýliť. Ale tak mi to všetko vychádza.
Takže toto je môj názor.
A ak niekto tvrdí, že sú to všetko hlúposti tak autám rozumie asi tak ako ja medziplanetárnym raketám.
Hato
Bude v tom niečo pravdy. Ja som v tom aute nesedel, len som tak počul od ostatných. Stať sa mohlo hocičo, aj to že si pomýlil brzdový pedál so spojkovým :D. Ale to, že spanikáril je isté, na oboch stranách kolóny bolo miesto, vedel by sa im vyhnúť.
velka pravda
velka pravda
Skus sa nad tym tak
Skus sa nad tym tak zamysliet, ze co by si TY robil v tej sekunde, ked by si vedel, ze uz nic nepomoze. Zbytocne tu budeme spekulovat, co bolo a mohlo byt inac. Bude sa to este dlho riesit.
FUCK SAMS !
lol :D zato ignorujem samsacke slalomy :D furt sa na nich daco stane a okrem toho stoja za milu jarmilu :D taak samsaci ktory sa vrtali a chodili snorit na ine amaterske podujatia a vyhladavat skandaly s havarkami ... tu mate .. kok*t vam na usta :D:D:D luky a laman uprimnu sustrast ... nevyzera to zrovna moc pekne s tymi plechmi .. ale myslim ze to mohlo byt aj horsie ;)