19. jún 2011 - 11:33 poslal Neprihlásený (IP 78.99.21.61)
Ako som si prečítala pár komentárov, všimla som si, že píšete o tom, že turistov nenalákame s takým námestím alebo turisti utekajú...Lenže pýtam sa čo je u nás v Rv kvôli čomu by mali ku nám chodiť turisti?Si myslíte, že napríklad do Ke, PP alebo iných miest chodia len pre krásu námestia a že je tam pešia zóna?No nie je to tak. Vy nemôžete porovnávať naše malé mesto s omnoho väčšími mestami...A keď sme už pritom tak by trebalo skôr riešiť niečo čo by tých turistov ku nám nalákalo a potom by sa mohla riešiť pešia zóna, lebo v Rv nie je nič pre turistov len v okolí...Však sa priznajte koľkí z nás tiež odchádzajú na výlety, turistiky atď. mimo nášho mesta, len vďaka tomu, že u nás nie je čo vidieť a kam ísť.
17. jún 2011 - 20:08 poslal Neprihlásený (IP 88.212.1.74)
konecne by sa dalo bez problemov poprechadzat s dietatom, kludne ist na zmrzlinu bez stresu ktory vodič ho prejde . Teraz to nie je namestie ale velke parkovisko. Ale keby to mala byt pesia zona bolo by tam dat viac lavičiek trocha sa postarat aj o zelen. Nech to ma aj nejaku kulturu.
17. jún 2011 - 13:19 poslal Neprihlásený (IP 178.40.170.107)
Velky problem je hlavne ten,ze sme strasne lenivi.Ved v RV su smiesne vzdialenosti,ale sme nauceni vsade sa trepat na aute...Auto sa da v pohode odstavit pri:Bille,nemocnici,OKC,Tescu,pošte,atd.
Nam proste vyhovuje dobre,ze nie vojst autom do predajne..a tak to potom aj vyzera,namiesto prekrasneho namestia mame dve hlavne cesty a parkovisko...
18. jún 2011 - 6:50 poslal Neprihlásený (IP 178.40.215.77)
keby nas "otrokari" nehnali,aby sme vobec mali co jest a kde byvat,tak by bol cas,ale takto cas nikdy nebude.ludia su ako roboti..medziludske vztahy na bode mrazu..len stres-panika
17. jún 2011 - 13:05 poslal Neprihlásený (IP 178.40.170.107)
V RV ešte veeeeľmi dlho nebude niečo také,ako pešia zóna v centre mesta.Kým sú v ostatných mestách krásne,zrekonštruované námestia s pešiou zónov,v Rožňave sa len hľadajú výhovorky,prečo by to nemohlo fungovať.Veď toto naše námestie je hanbou mesta.Veď to je v podstate len jedno hnusné parkovisko z období komančov s deravým asfaltom,ešte horšími chodníkmi a vyšlapaným "trávnikom".Na toto my ako chceme prilákať turistov?Ako v Rožňave už dávno "zdochol pes",ale ako vidím tú neochotu kompetentných robiť niečo,tak mám taký pocit,že sa tu ešte dlho nič nestane.
A k tomu zásobovaniu;aj to sa dá podľa mňa vyriešit.Stačí to poriešiť tak,ako to funguje aj v iných mestách.Proste tí,ktorí vedia vyriešiť zásobovanie len z námestia dostali by nejakú výnimku.
Keby sa to námestie pekne zrekonštruovalo,vytvorili sa vydláždené chodníky(tak ako tomu je napr. v PP,RS,KE,atď.)samozrejme bez nejakých asfaltových ciest krížom cez námestie,vytvorili by sa fontány,lavičky,terasy,a pod.,tak mám taký pocit,že by nemal nikto potrebu voziť sa autom po chodníkoch medzi ľudmi.Takí "priprzdení" snáď nie sme ani v tej Rožňave.
17. jún 2011 - 11:42 poslal Neprihlásený (IP 178.40.12.81)
podla mna je pesia zona na celom namesti nerealna......je to az prilis cenrum tohto mesta...vela obchodov by zaniklo alebo by sa odtial museli odstahovat...
17. jún 2011 - 11:26 poslal Neprihlásený (IP 87.197.45.161)
Pešia zóna? Tá tu už dávno mala byť. Čo myslíte, prečo turisti odtiaľto utekajú preč? Jedným z dôvodov je nepochybne absencia pešej zóny. Hrdíme sa tým, že máme najväčšie štvorcové námestie a ako ho využívame? Ako miesto na parkovanie. Veď o tom to je. Keď sa chce rodina prejsť s deťmi na zmrzlinu, je odkázaná na mikropriestor pred zmrzlinárňou (a ani tam vždy nie je v bezpečí pred autami), ak sa chce starý človek zastaviť po ceste z kostola a posedieť si, radšej to neurobí, lebo hukot áut mu nerobí dobre. Ak v horúčave idete z práce cez námestie - iba ho preletíte a osviežite sa radšej niekde inde. Pozrite sa do miest, kde je pešia zóna na námestí. Tam to žije! Terasy na námestí, cukrárne, sem-tam hudba, priestor, kde sa môžu kľudne prechádzať aj mamičky s deťmi bez toho, aby absolvovali slalom medzi autami a prikrývali svojim spiacim ratolestiam uši, inde to je miesto na prechádzky zamilovaných párikov ale aj miesto, kde môžu rodičia nechať voľne pobehovať svoje deti a zhovárať sa pritom so známymi a priateľmi. A v Rožňave? Aj keď znie melódia z veže ohlasujúca celú hodinu, tak tú melódiu prehlušuje vrčanie áut a motoriek. Počas víkendov námestie väčšinou zíva prázdnotou. Na námestí známeho nestretnete a ak, tak sa určite iba kamsi ponáhľa.
Jediným problémom Rožňavy je zásobovanie? To, aby do niekoľkých obchodov mali ako dostať tovar je dôležitejšie ako to, aby to na námestí žilo, aby turisti neodchádzali radšej do nejakého motorestu, v ktorom budú mať paradoxne väčší kľud od áut ako v centre Rožňavy?
Najlepšie by bolo úplne zrušiť parkoviská na námestí, nahradiť ich lavičkami, kvetmi, možno osviežujúcimi fontánkami na pitie. Vjazd povoliť iba v nevyhnutných prípadoch dodávky tovaru (oplatilo by sa prezistiť, koľko obchodov vôbec nemá prístup zo zadnej strany na prijatie tovaru) v presne vymedzenom čase a mimo toho času cestu prehradiť betónovými kvetináčmi (do nemocnice sa sanitka zo Šafárikovej ulice dostane rovnako rýchlo aj okolo polície a ak zasahuje inde - smery Nadabula, sídlisko Juh, Čučma - námestie aj tak na prejazd nevyužíva, pretože rýchlejšie to zvládne inými cestami). Nuž ale - kde je vôľa, tam je cesta a kde vôle niet, budú sa viesť žabomyšie vojny a hľadať sa dôvody, prečo sa nedá...
Štefan Kohári
17. jún 2011 - 19:16 poslal Neprihlásený (IP 213.151.218.138)
Pán Kohári na jednej strane píšete, že je potrebné mať pešiu zónu lebo sa starší ľudia nemajú kde prejsť, posedieť si, detičky s rodičmi sa nemajú kde hrať, a podobne....a na druhej strane píšete, že cez víkend je mesto prázdne....nemá tam kto byť aj napriek tomu, že tam sú volne plochy, reštaurácie, bary, cukrárne, ktoré aj tak nemajú komu ponúkať svoje služby......z čoho budú mať príjem? keď aj v súčasnej dobe len tak tak prežívajú....
.....to chcete vytvoriť pešiu zónu a vyľudniť námestie? na čo chcete nalákať ľudí a turistov do pešej zóny? hádam nie na obdivovanie bezdomovcov, kvetiniek a travičky, prechádzajúce sa mamičky či vreštiace detičky?
....a čo v pešej zóne by ste rad ukazoval turistom? predpokladám vežu, radnicu, kostol, par opravených fasád budov či snáď park plný bezdomovcov.
s pozdravom Mischi
17. jún 2011 - 21:38 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.209)
to Mischi: Obavam sa, ze to mate trochu popletene. Samozrejme, ze sa nikto na namestie nehrnie, ked si nema ani kde poriadne sadnut. A z coho budu mat prijem podniky? No, hlavne sa musia posnazit, aby prilakali hosti. Nejakymi specialitami, milym usmevom a ochotou a pripadne aj nejakym programom. To je opat taky typicky roznavsky pristup. Zalezi od toho, na co chceme mat namestie. Ak na to, aby sme tam mohli parkovat a vyturovat motory uzasnych motoriek a fár, tak v tom pripade kaslime na pesiu zonu. Ale ak chceme, aby sa tu nieco rozbehlo a aby sme tu mali konecne aj nejake pekne miesto, tak by sme mali zmenit pohlad na veci. A ze co by sme mali ukazovat turistom? Nuz ano - vezu, radnicu, kostol, par budov... nie kazdy to povazuje za samozrejme, mame tu historicke namestie a plno skrytych pokladov, ktore treba ukazat, pochvalit sa nimi. Inde vedia ukazat aj malo, u nas mame ovela viac, ale sme totalne neschopni!
16. jún 2011 - 20:38 poslal Info ... (IP 195.91.110.209)
No a uz to nebude o pesej zone, bude si tam jazdit kazdy, komu sa zachce. Ak mam kamosa niekde v meste v obchode, dam si do auta nejaku krabicu s nejakym akoze tovarom a budem ju nosit stale so sebou, kto mi dokaze, ze nie som zasobovanie?
Nakoniec na pesiu zonu doplatia bezni smrtelnici, budu tam chodit pesi a podnikatelia sa in budu z aut rehlit
17. jún 2011 - 14:07 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.207)
Nie je to celkom tak so zásobovaním, pretože by sa mal určiť čas kedy je zásobovanie ako je to aj v iných mestách prečo ba to nemalo fungovať aj v Rožňave. Nech si aj podnikatelia uvedomia , že aj pre nich by malo patriť cšetko pre občana .
16. jún 2011 - 21:27 poslal Info ... (IP 195.91.110.209)
To nie je riesenie.
1, zasobovanie od 4,00 - 9,00 ??? Kto nepodnika, moze tomu tlieskat. Ak donesie UPS-ka tovar o 14,00 potom co? Ak iny dodavatel dovezie tovar o 16,00 potom co? Budu cakat do rana? Nezmysel
2, Su tam vynimky napr. ak tam ma podnikatel sidlo ... To je taky problem urobit s nejakym kamosom akoze zmlluvu o ... niecom oficialnu, napr za symbolicke euro a mam vynimku? Tych vynimiek je tam ale tolko, ze pesia zona nebude mat zmysel.
17. jún 2011 - 6:31 poslal Neprihlásený (IP 178.41.249.239)
Presne Roman, súhlasím, a ešte napríklad my tam nosíme obedy do niekoľkých obchodíkov, to akože teraz o ne by sme prišli tým pádom, lebo teda si neviem predstaviť ako to budem nosiť pešo. a je tu ešte kopec iných proti, nie je to až také jednoduché, ako si poniektorí ľudia myslia.
16. jún 2011 - 20:06 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.206)
Minimálne polovica námestia by mala byť pešou zónou. Povedzme po rekonštrukcii východnej časti uzavrieť Čučmianskú a nechať prejazdnú len Betliarskú. Pak sledovať ako si občania zvykajú na to námestie a po rekonštrukcii západnej časti rozhodnúť či sa uzavrie aj tá. Rožňava nie je také bohaté mesto, že by sa každý vyvážal len na autách, je tu aj dosť chodcov, preto by som sa nebál toho, že to vymrie. Samozrejme by sa to malo podporiť aj nejakými kultúrnymi akciami a kvalitnými službami, aby tam ľudia mali prečo chodiť. A ako ďalšie, treba odtiaľ vyhnať bezdomovcov a ožratých trógerov, aby ľudí neotravovali.
Prípadne skúsiť nejaký experiment, že by bola pešia zóna len cez víkendy a sledovať ako sa to vyvinie.
17. jún 2011 - 21:41 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.209)
Neviem si predstavit experiment s "vikendovou" pesou zonou. Ak sa postavi namestie tak, aby sluzilo ako pesia zona, tak by sa pocas pracovnych dni znicilo.
16. jún 2011 - 21:04 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.209)
Podla mna by nebolo odveci urobit pesiu zonu len na urcite obdobie v roku, napriklad od prveho maja do konca septembra, vtedy by to tam zilo. V zime je to asi zbytocne.
16. jún 2011 - 21:15 poslal Info ... (IP 195.91.110.209)
Su mozne rozne kombinacie, len treba mysliet na viac problemov:
- zasobovanie autami, dodavkami ... v pesej zone
- zhustena premavka od policie kolko gympla a z druhej strany na Jasnej
- nedostatok parkovacich miest okolo namestia - momentalne vsetky su naplnene na 90-100 %
- jednoznacne nizsia navstevnost namestia - mohlo by to mat vplyv na niektore firmy (priklad: ak ma niekto obednajsiu v praci a chce sa ist najest na namestie a mal by este pesovat - nestihol by obednajsiu prestavku - zrejme si vyberie stravovanie niekde mimo namestia ... a takych pripadov je vela)
- ak si chcem kupit nieco na namesti vacsieho rozmeru a auto je vzdialene mimo namestia, bude to mensi problem
16. jún 2011 - 21:39 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.209)
- Zasobovanie by pokojne mohlo mat vynimku.
- Zhustena premavka je teraz uz vsade, je to chore, ze v takom malom meste sa ludia vecne vozia autami. Tak preco neurobit aspon jedno miesto v meste, kde by cloveka neotravovali auta?
- Parkovacie miesta su fakt problem, to by sa muselo riesit este pred tym, ako by sa urobila na namesti pesia zona (teda vybudovanie nejakeho parkoviska nedaleko namestia).
- Neverim, ze navstevnost namestia by bola ovela nizsia, vacsina ludi parkuje aj tak pri Tescu.
- No, v konecnom dosledku by sa mozno takymto sposobom podporili aj podnikatelia, ktori nie su priamo v centre.
- Co je take velke na namesti, aby si to clovek nevedel zobrat v rukach? Nabytok ani elektro sa tam nepredava (v budove byvalej posty asi, ale tam sa parkovat da), a keby tam bol nejaky nabytok, tak by sa urcite dalo ist aj zozadu.
Zhrnutie: najjednoduchsie je povedat, ze sa to neda, ovela tazsie je hladat riesenia. To je typicke pre Roznavu.
17. jún 2011 - 17:28 poslal Neprihlásený (IP 213.151.218.134)
a tie náklady s donáškou bude znášať kto? kedže skúsenosti sú také, že ľudia platiť nechcú!!!!! a robiť to zadarmo.......vrelo odporúčam treba skúsiť!!!! urob dobrý skutok začni z námestia všetko a pre všetkých roznášať zadarmo a zo svojim autom ......
16. jún 2011 - 19:05 poslal Neprihlásený (IP 85.248.5.207)
Myslím, že by už bol najvyšší čas aby sa niečo už dialo. Pešia zona by bola najlepšia, pretože by si mali kde rožňavčania posiedieť. Už 99 percent miest na Slovensku má pešiu zonu a vyzerajú super , žial len v RV sa to nejako nedarí. Dočkáme sa niekedy?Veď je to túžba skoro všetkých rožňavčanov. Kde to viazne? Povie nám niekto?
16. jún 2011 - 18:24 poslal Neprihlásený (IP 95.102.242.178)
Pešia zona je skoro v každom normálnom okresnom meste ako aj kino a ostatné veci! Ze by Rožnava nebola normálnym mestom? Keby bola pešia zona kde by ukazovali pubertiaci a podobný exoti aké auto maju- alebo aké im kupili rodičia- a kde by sedeli cez víkend zo svojimi celebritkami ked nie v autách ktoré sa podobaju skor na tank ako na auto?
Ako som si prečítala...
Ako som si prečítala pár komentárov, všimla som si, že píšete o tom, že turistov nenalákame s takým námestím alebo turisti utekajú...Lenže pýtam sa čo je u nás v Rv kvôli čomu by mali ku nám chodiť turisti?Si myslíte, že napríklad do Ke, PP alebo iných miest chodia len pre krásu námestia a že je tam pešia zóna?No nie je to tak. Vy nemôžete porovnávať naše malé mesto s omnoho väčšími mestami...A keď sme už pritom tak by trebalo skôr riešiť niečo čo by tých turistov ku nám nalákalo a potom by sa mohla riešiť pešia zóna, lebo v Rv nie je nič pre turistov len v okolí...Však sa priznajte koľkí z nás tiež odchádzajú na výlety, turistiky atď. mimo nášho mesta, len vďaka tomu, že u nás nie je čo vidieť a kam ísť.
jednoznacne ano
konecne by sa dalo bez problemov poprechadzat s dietatom, kludne ist na zmrzlinu bez stresu ktory vodič ho prejde . Teraz to nie je namestie ale velke parkovisko. Ale keby to mala byt pesia zona bolo by tam dat viac lavičiek trocha sa postarat aj o zelen. Nech to ma aj nejaku kulturu.
Velky problem je hlavne
Velky problem je hlavne ten,ze sme strasne lenivi.Ved v RV su smiesne vzdialenosti,ale sme nauceni vsade sa trepat na aute...Auto sa da v pohode odstavit pri:Bille,nemocnici,OKC,Tescu,pošte,atd.
Nam proste vyhovuje dobre,ze nie vojst autom do predajne..a tak to potom aj vyzera,namiesto prekrasneho namestia mame dve hlavne cesty a parkovisko...
keby nas "otrokari"
keby nas "otrokari" nehnali,aby sme vobec mali co jest a kde byvat,tak by bol cas,ale takto cas nikdy nebude.ludia su ako roboti..medziludske vztahy na bode mrazu..len stres-panika
V RV ešte veeeeľmi dlho
V RV ešte veeeeľmi dlho nebude niečo také,ako pešia zóna v centre mesta.Kým sú v ostatných mestách krásne,zrekonštruované námestia s pešiou zónov,v Rožňave sa len hľadajú výhovorky,prečo by to nemohlo fungovať.Veď toto naše námestie je hanbou mesta.Veď to je v podstate len jedno hnusné parkovisko z období komančov s deravým asfaltom,ešte horšími chodníkmi a vyšlapaným "trávnikom".Na toto my ako chceme prilákať turistov?Ako v Rožňave už dávno "zdochol pes",ale ako vidím tú neochotu kompetentných robiť niečo,tak mám taký pocit,že sa tu ešte dlho nič nestane.
A k tomu zásobovaniu;aj to sa dá podľa mňa vyriešit.Stačí to poriešiť tak,ako to funguje aj v iných mestách.Proste tí,ktorí vedia vyriešiť zásobovanie len z námestia dostali by nejakú výnimku.
Keby sa to námestie pekne zrekonštruovalo,vytvorili sa vydláždené chodníky(tak ako tomu je napr. v PP,RS,KE,atď.)samozrejme bez nejakých asfaltových ciest krížom cez námestie,vytvorili by sa fontány,lavičky,terasy,a pod.,tak mám taký pocit,že by nemal nikto potrebu voziť sa autom po chodníkoch medzi ľudmi.Takí "priprzdení" snáď nie sme ani v tej Rožňave.
podla mna je pesia zona na
podla mna je pesia zona na celom namesti nerealna......je to az prilis cenrum tohto mesta...vela obchodov by zaniklo alebo by sa odtial museli odstahovat...
Už dávno...
Pešia zóna? Tá tu už dávno mala byť. Čo myslíte, prečo turisti odtiaľto utekajú preč? Jedným z dôvodov je nepochybne absencia pešej zóny. Hrdíme sa tým, že máme najväčšie štvorcové námestie a ako ho využívame? Ako miesto na parkovanie. Veď o tom to je. Keď sa chce rodina prejsť s deťmi na zmrzlinu, je odkázaná na mikropriestor pred zmrzlinárňou (a ani tam vždy nie je v bezpečí pred autami), ak sa chce starý človek zastaviť po ceste z kostola a posedieť si, radšej to neurobí, lebo hukot áut mu nerobí dobre. Ak v horúčave idete z práce cez námestie - iba ho preletíte a osviežite sa radšej niekde inde. Pozrite sa do miest, kde je pešia zóna na námestí. Tam to žije! Terasy na námestí, cukrárne, sem-tam hudba, priestor, kde sa môžu kľudne prechádzať aj mamičky s deťmi bez toho, aby absolvovali slalom medzi autami a prikrývali svojim spiacim ratolestiam uši, inde to je miesto na prechádzky zamilovaných párikov ale aj miesto, kde môžu rodičia nechať voľne pobehovať svoje deti a zhovárať sa pritom so známymi a priateľmi. A v Rožňave? Aj keď znie melódia z veže ohlasujúca celú hodinu, tak tú melódiu prehlušuje vrčanie áut a motoriek. Počas víkendov námestie väčšinou zíva prázdnotou. Na námestí známeho nestretnete a ak, tak sa určite iba kamsi ponáhľa.
Jediným problémom Rožňavy je zásobovanie? To, aby do niekoľkých obchodov mali ako dostať tovar je dôležitejšie ako to, aby to na námestí žilo, aby turisti neodchádzali radšej do nejakého motorestu, v ktorom budú mať paradoxne väčší kľud od áut ako v centre Rožňavy?
Najlepšie by bolo úplne zrušiť parkoviská na námestí, nahradiť ich lavičkami, kvetmi, možno osviežujúcimi fontánkami na pitie. Vjazd povoliť iba v nevyhnutných prípadoch dodávky tovaru (oplatilo by sa prezistiť, koľko obchodov vôbec nemá prístup zo zadnej strany na prijatie tovaru) v presne vymedzenom čase a mimo toho času cestu prehradiť betónovými kvetináčmi (do nemocnice sa sanitka zo Šafárikovej ulice dostane rovnako rýchlo aj okolo polície a ak zasahuje inde - smery Nadabula, sídlisko Juh, Čučma - námestie aj tak na prejazd nevyužíva, pretože rýchlejšie to zvládne inými cestami). Nuž ale - kde je vôľa, tam je cesta a kde vôle niet, budú sa viesť žabomyšie vojny a hľadať sa dôvody, prečo sa nedá...
Štefan Kohári
Pán Kohári na jednej strane
Pán Kohári na jednej strane píšete, že je potrebné mať pešiu zónu lebo sa starší ľudia nemajú kde prejsť, posedieť si, detičky s rodičmi sa nemajú kde hrať, a podobne....a na druhej strane píšete, že cez víkend je mesto prázdne....nemá tam kto byť aj napriek tomu, že tam sú volne plochy, reštaurácie, bary, cukrárne, ktoré aj tak nemajú komu ponúkať svoje služby......z čoho budú mať príjem? keď aj v súčasnej dobe len tak tak prežívajú....
.....to chcete vytvoriť pešiu zónu a vyľudniť námestie? na čo chcete nalákať ľudí a turistov do pešej zóny? hádam nie na obdivovanie bezdomovcov, kvetiniek a travičky, prechádzajúce sa mamičky či vreštiace detičky?
....a čo v pešej zóne by ste rad ukazoval turistom? predpokladám vežu, radnicu, kostol, par opravených fasád budov či snáď park plný bezdomovcov.
s pozdravom Mischi
T.
to Mischi: Obavam sa, ze to mate trochu popletene. Samozrejme, ze sa nikto na namestie nehrnie, ked si nema ani kde poriadne sadnut. A z coho budu mat prijem podniky? No, hlavne sa musia posnazit, aby prilakali hosti. Nejakymi specialitami, milym usmevom a ochotou a pripadne aj nejakym programom. To je opat taky typicky roznavsky pristup. Zalezi od toho, na co chceme mat namestie. Ak na to, aby sme tam mohli parkovat a vyturovat motory uzasnych motoriek a fár, tak v tom pripade kaslime na pesiu zonu. Ale ak chceme, aby sa tu nieco rozbehlo a aby sme tu mali konecne aj nejake pekne miesto, tak by sme mali zmenit pohlad na veci. A ze co by sme mali ukazovat turistom? Nuz ano - vezu, radnicu, kostol, par budov... nie kazdy to povazuje za samozrejme, mame tu historicke namestie a plno skrytych pokladov, ktore treba ukazat, pochvalit sa nimi. Inde vedia ukazat aj malo, u nas mame ovela viac, ale sme totalne neschopni!
Tak ma napadlo ... v pripade
Tak ma napadlo ... v pripade pesej zony by sa ako zasobovali prevadzky na namesti? Nie kazdy ma moznost zo zadu.
Zásobovanie nevadí
Zásobovanie by sa mohlo povoliť. Aspoň jedna cesta by mala byť aj tak (fyzicky) prejazdná, kvôli záchrankám, polícii a hasičom.
No a uz to nebude o pesej
No a uz to nebude o pesej zone, bude si tam jazdit kazdy, komu sa zachce. Ak mam kamosa niekde v meste v obchode, dam si do auta nejaku krabicu s nejakym akoze tovarom a budem ju nosit stale so sebou, kto mi dokaze, ze nie som zasobovanie?
Nakoniec na pesiu zonu doplatia bezni smrtelnici, budu tam chodit pesi a podnikatelia sa in budu z aut rehlit
Nie je to celkom tak so
Nie je to celkom tak so zásobovaním, pretože by sa mal určiť čas kedy je zásobovanie ako je to aj v iných mestách prečo ba to nemalo fungovať aj v Rožňave. Nech si aj podnikatelia uvedomia , že aj pre nich by malo patriť cšetko pre občana .
čo tak si dať poradiť? treba
čo tak si dať poradiť? treba len spraviť dobré VZN
mesto.zvolen.sk/download_file_f.php?id=155222
To nie je riesenie. 1,
To nie je riesenie.
1, zasobovanie od 4,00 - 9,00 ??? Kto nepodnika, moze tomu tlieskat. Ak donesie UPS-ka tovar o 14,00 potom co? Ak iny dodavatel dovezie tovar o 16,00 potom co? Budu cakat do rana? Nezmysel
2, Su tam vynimky napr. ak tam ma podnikatel sidlo ... To je taky problem urobit s nejakym kamosom akoze zmlluvu o ... niecom oficialnu, napr za symbolicke euro a mam vynimku? Tych vynimiek je tam ale tolko, ze pesia zona nebude mat zmysel.
Presne Roman, súhlasím, a
Presne Roman, súhlasím, a ešte napríklad my tam nosíme obedy do niekoľkých obchodíkov, to akože teraz o ne by sme prišli tým pádom, lebo teda si neviem predstaviť ako to budem nosiť pešo. a je tu ešte kopec iných proti, nie je to až také jednoduché, ako si poniektorí ľudia myslia.
Pešia zóna
Minimálne polovica námestia by mala byť pešou zónou. Povedzme po rekonštrukcii východnej časti uzavrieť Čučmianskú a nechať prejazdnú len Betliarskú. Pak sledovať ako si občania zvykajú na to námestie a po rekonštrukcii západnej časti rozhodnúť či sa uzavrie aj tá. Rožňava nie je také bohaté mesto, že by sa každý vyvážal len na autách, je tu aj dosť chodcov, preto by som sa nebál toho, že to vymrie. Samozrejme by sa to malo podporiť aj nejakými kultúrnymi akciami a kvalitnými službami, aby tam ľudia mali prečo chodiť. A ako ďalšie, treba odtiaľ vyhnať bezdomovcov a ožratých trógerov, aby ľudí neotravovali.
Prípadne skúsiť nejaký experiment, že by bola pešia zóna len cez víkendy a sledovať ako sa to vyvinie.
V pripade, ze by naozaj mala
V pripade, ze by naozaj mala byt pesia zona, tak s tymto prispevkom suhlasim od prvej az po poslednu vetu. Tieto myslienky sa mi pacia.
T.
Neviem si predstavit experiment s "vikendovou" pesou zonou. Ak sa postavi namestie tak, aby sluzilo ako pesia zona, tak by sa pocas pracovnych dni znicilo.
T.
Podla mna by nebolo odveci urobit pesiu zonu len na urcite obdobie v roku, napriklad od prveho maja do konca septembra, vtedy by to tam zilo. V zime je to asi zbytocne.
Su mozne rozne kombinacie,
Su mozne rozne kombinacie, len treba mysliet na viac problemov:
- zasobovanie autami, dodavkami ... v pesej zone
- zhustena premavka od policie kolko gympla a z druhej strany na Jasnej
- nedostatok parkovacich miest okolo namestia - momentalne vsetky su naplnene na 90-100 %
- jednoznacne nizsia navstevnost namestia - mohlo by to mat vplyv na niektore firmy (priklad: ak ma niekto obednajsiu v praci a chce sa ist najest na namestie a mal by este pesovat - nestihol by obednajsiu prestavku - zrejme si vyberie stravovanie niekde mimo namestia ... a takych pripadov je vela)
- ak si chcem kupit nieco na namesti vacsieho rozmeru a auto je vzdialene mimo namestia, bude to mensi problem
- ...
- ...
- ...
.... podobnych negativov by sme este zopar nasli
T.
- Zasobovanie by pokojne mohlo mat vynimku.
- Zhustena premavka je teraz uz vsade, je to chore, ze v takom malom meste sa ludia vecne vozia autami. Tak preco neurobit aspon jedno miesto v meste, kde by cloveka neotravovali auta?
- Parkovacie miesta su fakt problem, to by sa muselo riesit este pred tym, ako by sa urobila na namesti pesia zona (teda vybudovanie nejakeho parkoviska nedaleko namestia).
- Neverim, ze navstevnost namestia by bola ovela nizsia, vacsina ludi parkuje aj tak pri Tescu.
- No, v konecnom dosledku by sa mozno takymto sposobom podporili aj podnikatelia, ktori nie su priamo v centre.
- Co je take velke na namesti, aby si to clovek nevedel zobrat v rukach? Nabytok ani elektro sa tam nepredava (v budove byvalej posty asi, ale tam sa parkovat da), a keby tam bol nejaky nabytok, tak by sa urcite dalo ist aj zozadu.
Zhrnutie: najjednoduchsie je povedat, ze sa to neda, ovela tazsie je hladat riesenia. To je typicke pre Roznavu.
samozrejme vsetko sa da a su
samozrejme vsetko sa da a su nazory pre a proti, ale chytil by som sa parkoviska ... vybudovat niekde na blizku nejake parkovisko ... ale kde?
A nieco vacsie? ... napr. obchod Garant - ked si niekto kupi bojler alebo piecku ... bez auta to neodnesie. A oni pokial viem, nerobia donasku.
Garant je zasobovany zo zadu
Garant je zasobovany zo zadu od 100P baru,tadial sa vydava aj vacsi tovar.
"A oni pokial viem, nerobia
"A oni pokial viem, nerobia donasku."
Tak budú musieť. Aj to je len o tom ako veľmi dokážu vyjsť v ústrety svojim zákazníkom. ;)
super nápad skús....podporím ta
a tie náklady s donáškou bude znášať kto? kedže skúsenosti sú také, že ľudia platiť nechcú!!!!! a robiť to zadarmo.......vrelo odporúčam treba skúsiť!!!! urob dobrý skutok začni z námestia všetko a pre všetkých roznášať zadarmo a zo svojim autom ......
T.
Naco donasku? Ked sa tam vie dostat zasobovanie, vie sa tam dostat aj obcan so svojim autom... toto su uz spekulacie.
Garant ma zozadu bránu od
Garant ma zozadu bránu od malého trhu, stadiaľ ho aj zásobujú.
Rožňava už dávno nieje
Rožňava už dávno nieje normálne mesto. Rožňava zaspala a už dávno nás predbehli všetky mestá a dokonca niektoré dediny sa rozvíjajú lepšie.
Myslím, že by už bol najvyšší
Myslím, že by už bol najvyšší čas aby sa niečo už dialo. Pešia zona by bola najlepšia, pretože by si mali kde rožňavčania posiedieť. Už 99 percent miest na Slovensku má pešiu zonu a vyzerajú super , žial len v RV sa to nejako nedarí. Dočkáme sa niekedy?Veď je to túžba skoro všetkých rožňavčanov. Kde to viazne? Povie nám niekto?
ja
mam prevadzku na namesti ak sa to uzavrie tak koncim
Pešia zona je skoro v každom
Pešia zona je skoro v každom normálnom okresnom meste ako aj kino a ostatné veci! Ze by Rožnava nebola normálnym mestom? Keby bola pešia zona kde by ukazovali pubertiaci a podobný exoti aké auto maju- alebo aké im kupili rodičia- a kde by sedeli cez víkend zo svojimi celebritkami ked nie v autách ktoré sa podobaju skor na tank ako na auto?